• 0800334903
  • info@pdmsh.ua
  • Код ЄДРПОУ / USR Code 39932886
  • 21 Березня 2017
  • 330
  • 0

Проект закону, що має урівняти в правах усіх учасників бойових дій, надано для ознайомлення депутатам. Секретаріат КСУ опрацьовує подання омбудсвумен з цього ж питання

Учора, за повідомленням на порталі Верховної Ради, народним депутатам було надано для ознайомлення проект Закону про внесення змін до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” (щодо уточнення деяких положень). Ініціаторами законопроекту, розробленого Першим добровольчим мобільним шпиталем ім. Миколи Пирогова спільно з секретаріатом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, виступили 13 нардепів. Документ було зареєстровано в парламенті 16 березня 2017 р. під номером 6202.

“Якщо законопроект ухвалять, наші лікарі, які працюють пліч-о-пліч з військовими медиками, отримають заслужене право на такий самий статус і такі само соціальні гарантії, як і їхні побратими у погонах”, – прокоментував цей етап проходження проекту закону президент ПДМШ Геннадій Друзенко. “Всі, хто захищав Батьківщину, повинні мати однаковий статус”, – додав він.

Зміни, які запропоновано внести до закону “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, стосуються не лише добровольців-медиків. Мета цих змін – урівняти в правах усіх учасників бойових дій, про що місяць тому на спільній прес-конференції наголошували Друзенко та лідер Руху “Справедливість” Валентин Наливайченко.

Законопроект передбачає внесення змін і доповнень до двох статей згаданого закону, а саме шостої та дванадцятої.

Статтю 6 (перший абзац пункту 20 частини першої) запропоновано викласти таким чином, аби до осіб, яких закон визнає учасниками бойових дій, були зараховані учасники добровольчих формувань, які “брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, незалежно від того, чи були такі добровольчі формування включені до складу Збройних Сил України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів”. Закон в його чинній редакції визнає таких добровольців учасниками бойових дій лише за умови подальшого включення добровольчих формувань до складу ЗСУ, МВС, НГУ тощо.

Крім того, в законопроекті передбачено додати до першої частини цієї статті ще один пункт 21. Новий пункт до переліку учасників бойових дій додає осіб, залучених до проведення антитерористичної операції у порядку, передбаченому Законом України “Про боротьбу з тероризмом”, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.

Другий абзац цього пункту також передбачає, що порядок отримання цими особами статусу учасника бойових визначатиме Кабінет Міністрів України.

Як зазначають у пояснювальній записці автори законопроекту, особи залучені до проведення антитерористичної операції за Законом “Про боротьбу з тероризмом”, виконували та продовжують виконувати в АТО такі самі функції, як військовослужбовці, працівники певних органів державної влади та учасники добровольчих формувань. “До таких осіб, зокрема, належать і медичні працівники-волонтери, які так само за тих же умов, ризикуючи своїм життям, захищають незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України” – йдеться у пояснювальній записці.

Правка, передбачена в частині сьомій статті 12, логічно пов’язана зі змінами у статті 6. Ця невеличка правка має на меті усунути велику несправедливість – дискримінацію учасників бойових дій, які не є військовослужбовцями та працівниками правоохоронних органів, у праві на пільги. А саме: ця частина статті передбачає “державну цільову підтримку для здобуття професійно-технічної та вищої освіти у державних та комунальних навчальних закладах” учасникам бойових дій та їхнім дітям. Запропонована правка поширить цю пільгу і на осіб, згаданих у зміненому пункті 20 і новому пункті 21.

Напередодні реєстрації в парламенті законопроекту № 6202, тобто 15 березня, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Валерія Лутковська за зверненням Геннадія Друзенка внесла до Конституційного Суду України конституційне подання “щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини сьомої статті 12 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” в частині формулювання “зазначеним у пункті 19 частини першої статті 6 цього Закону”.

У конституційному поданні українська омбудсвумен зокрема наголошує, що “передбачені законодавчими положеннями пільги та компенсації різного роду окремим категоріям громадян є складовими їхнього конституційного права на соціальний захист”. При цьому Валерія Лутковська звертає увагу КСУ, що, згідно з Конституцією, захист суверенітету і територіальної цілісності України є “не тільки найважливішими функціями держави, реалізація яких покладається на Збройні Сили України, але й справою всього українського народу”.

Сьогодні остання інформація на сайті КСУ щодо цього конституційного подання наведена станом на 17 березня: “Здійснюється опрацювання Секретаріатом КСУ”. На думку Геннадія Друзенка, якщо законопроект № 6202 стане законом до розгляду Конституційним Судом подання від омбудсвумен, конституційне провадження закриють.

 

Leave a Comment:

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  • Телефон
    0800334903


© Copyright 2017 ПДМШ